Forum www.reignorfall.fora.pl Strona Główna www.reignorfall.fora.pl
Beta 0.4.2
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

System
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.reignorfall.fora.pl Strona Główna -> RoF Gra
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reinger
Administrator


Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 17:56, 02 Lis 2007    Temat postu:

Reign or Fall [PBF Beta 0.3]

*System walki RoF 0.3

System może być bardzo podobny do systemu z Hereosów, ponieważ częściowo się na nim wzorowałem.

Gdy dochodzi do bitwy między graczami (czy też gracza, z tubylcami) obaj gracze dostają wysłaną mape bitwy.

Jest ona zrzutem z góry i tutaj równiez wystepują "kratki" Smile

Powstanie dział Bitwy, gdzie wszystko zostanie udokumentowane

Plansza to 8x8

[link widoczny dla zalogowanych]

Prędkośc jednostek to najieksza wartośc kratek (nie można poruszać się na ukos), które mogą pokonac w jednej turze, z kolei Zasięg to odległosc na ktora jednostki moga atakowac z dystansu ( wlicza sie w to miejsce gdzie jednostka strzelajaca i jednostka-cel stoją

Ukształtowanie terenu daje różne premię w zależnosci czy się atakuje czy się broni.

Łąka
*Brak modyfikatorów.
Las
* + 50% A dla jednostek atakujących.
Góry
* + 50% O dla jednostek broniących się.

Walka jest turowa, po obu stronach mapy znajdują się jednostki (w oddziałach, max ilośc oddziałow = 6, w jednym oddziale mogą znajdowac sie tylko jednostki jednego rodzaju, np wlocznicy. Moga byc np dwa oddzialy wlocznikow, ale nie mozna stworzyc oddzialu skladajacego sie z lucznikow i wlocznikow) graczy (po lewej stronie jednego gracza po prawej drugiego)

Oznakowanie jednostek

Włocznik - kolor gracza
Miecznik - kolor gracza, ciemniejszy odcień
Łucznik - kolor gracza, jasniejszy odcien

Liczba jednostek będzie pokazywana co turę w dziale bitwy

Pierwszą turę zawsze wykonuje atakujący

Statystyki jednostek

Cytat:
Jednostki (Statystyki)

Włócznik

PŻ: 4
A: 5
O: 3
Z: 2
P: 5

Miecznik

PŻ: 5
A: 7
O: 3
Z: 2
P: 3

Łucznik

PŻ: 3
A: 5
O: 1
Z: 5
P: 5

Tutaj coś dla fanów Hereosów

PŻ - Punkty życia
A: Atak (ile PŻ zadaje jednostka)
O: Obrona (tyle odejmujesz od A, zanim jednostka straci PŻ)
Z: Zasięg, zasięg jednostki na polu bitwy (można np. strzelać z dystansu, liczba to kratki, z jakiej odległości jednostka może atakować. Mapa ekonomiczna i polityczna nie mają tu nic do rzeczy, stwarzana jest osobna mapa "bitewna")
P: Prędkość zarówno na polu bitwy jak i na mapie ekonomicznej. Liczba kratek jakie jednostka jest w stanie przebyć w ciągu jednej tury.


Przykładowa walka

Gracz A dysponuje 30 włocznikami, 10 łucznikami i 15 miecznikiem, tymczasem gracz B ma 15 łuczników i 20 wlocznikow, walka odbywa się na lace wiec nie ma zadnych modyfikatorow

[link widoczny dla zalogowanych]

Gracz A wysyła swoje wojsko w stronę gracza B (jest atakujacym, wiec zaczyna)

[link widoczny dla zalogowanych]

Gracz B wysyła włocznikow i atakuje łucznikow gracza A, z kolei łucznicy strzelaja w zblizajacych sie wlocznikow gracza A

[link widoczny dla zalogowanych]

15 łuczników (Atak łucznika = 5) 15*(5-3) (Obrona włocznika) = 15*2 = 30 (tyle zabranych Punktów Życia = 30 / 4 (ilosc pz jednego wlocznika) = 7 martwych włocznikow

itd itd.

LUB


Reign or Fall [PBF Beta 0.4]

Nie ma żadnych plansz ani kratek jak powyżej, jest tylko dział bitwy, gdzie obaj gracze dostaje sprawozdanie

Statystyki jednostek dzialaja podobnie, z tym, że predkosc liczy się tylko na mapie ekonomicznej i nie ma znaczenia w czasie walki, a jednostka z wiekszym Z zaczyna

Cytat:
Jednostki (Statystyki)

Włócznik

PŻ: 4
A: 5
O: 3
Z: 2
P: 5

Miecznik

PŻ: 5
A: 7
O: 3
Z: 2
P: 3

Łucznik

PŻ: 3
A: 5
O: 1
Z: 5
P: 5

Tutaj coś dla fanów Hereosów

PŻ - Punkty życia
A: Atak (ile PŻ zadaje jednostka)
O: Obrona (tyle odejmujesz od A, zanim jednostka straci PŻ)
Z: Zasięg, zasięg jednostki na polu bitwy (można np. strzelać z dystansu, liczba to kratki, z jakiej odległości jednostka może atakować. Mapa ekonomiczna i polityczna nie mają tu nic do rzeczy, stwarzana jest osobna mapa "bitewna")
P: Prędkość zarówno na polu bitwy jak i na mapie ekonomicznej. Liczba kratek jakie jednostka jest w stanie przebyć w ciągu jednej tury.


Przykładowa walka

Gracz A dysponuje 15 włocznikami, 10 łucznikami i 15 miecznikiem, tymczasem gracz B ma 15 łuczników i 20 wlocznikow, walka odbywa się na lace wiec nie ma zadnych modyfikatorow

PŻ gracza A = 60 + 30 + 75 = 165
PŻ gracza B = 45 + 80 = 125

O g. A = 45 + 10 + 45 = 100
O g. B = 60 + 15 + 0 = 75

Wpierw łucznicy gracza A

10 * 5 = 50 - 75 = 0

Później łucznicy gracza B

15 * 5 = 75 - 100 = 0

A = 165 PŻ
B = 125 PŻ

O g. A = 100 - 75 = 25
O g. B = 75 - 50 = 25

Włocznicy gracza A

15 * 5 = 75 - 25 = 50

Włocznicy gracza B

20 + 5 = 100 - 25 = 75

A = 95 PŻ
B = 75 PŻ

O g. A = 0
O g. B = 0

Miecznicy gracza A

15 * 7 = 105

B = 0 PŻ

Jak liczyć co zostaje wygranemu po bitwie?

Tutaj dla przykładu miał on 165 PŻ to rownalo sie jakiejs ilosci jego jednostek. Zostało mu 95 PZ i liczymy najzwyczajniej wswiecie z proporcji biorac 165 za 100 a 95 za procent ktory sie ostal z kazdej jednostki.

Zaloze temat, gdzie wypowiecie sie ktory system wolicie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reinger
Administrator


Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 21:51, 02 Lis 2007    Temat postu:

Reign or Fall [PBF Beta 0.4.1]

*Podatki

# Każdy punkt "w lewo" - 5 % produkcji Z, + 2 % zadowolenie, + 1 % SL
# Każdy punkt "w prawo" + 5 % produkcji Z, - 2 % zadowolenie, - 1 % SL

*Wioska

# Daje 200, i + 50 przez dwie tury (efekt = 300 miejsc)

*Miecznik

# O: 4


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reinger
Administrator


Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 17:37, 04 Lis 2007    Temat postu:

Reign or Fall [PBF Beta 0.4.2]

*Obrona prowincji

# Każda prowincja ma garnizon

Każda prowincja na poziomie 1 ma

- 10 łuczników i 10 włoczników

Każda prowincja na poziomie 2 ma

- 20 łuczników i 20 włoczników

Każda prowincja na poziomie 3 ma

- 25 łuczników i 25 włoczników i 5 mieczników

Każde miasto (bez fortu) ma

- 30 łuczników i 30 włoczników i 2 mieczników

Każde miasto (z fortem) ma

- 50 łuczników i 50 włoczników i 5 mieczników

# Każda prowincja może zostać ulepszona poprzez budowe palisady.

- Palisada poz. 1 (50 D) (+50 O)

- Palisada poz. 2 (150 D) (+150 O)

# Zdobycie miasta

- Po zdobyciu miasta wygrany ma możliwośc wymordowania 25 % ludności lub wzięcia ich w niewole

*P jednostek

# Zmiana z przebywania ilości kratek na jedną turę na przebywanie ilości kratek w ciągu 30 minut

*Odkrywanie i zajmowanie

# Po zajęciu wrogiej prowincji na mapie pojawia sie wroga stolica oraz "kwadrat" wokól niej

*A łucznika

# Zmienione z 5 na 4

*Przegrana

# Gracz przegrywa gdy traci wszystkie prowincje

# Po całkowitej porażce wszystkie prowincje tymczasowe (zdobyte od przegranego gracza) staja sie prowincjami stałymi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reinger
Administrator


Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 21:14, 07 Lis 2007    Temat postu:

Sojusz

*Warunki stworzenia sojuszu

# Jedna ambasada (1 ambasada = 2 członków, 2 ambasady (u 2 graczy) lub ambasada na poz 2 = 3 graczy itd)
# Gracze muszą się widzieć (co najmniej 1 prowincja)

*Warunki dołączenia do sojuszu

# Gracze muszą się widzieć (co najmniej 1 prowincja)
# Musi być wolne miejsce

*Warunki wymiany surowców w sojuszu

# Market poz 3
# Ambasada poz 1 (u każdego)

*Państwo neutralne

# Zaatakowanie takiego państwa = - 100% produkcji na okres siedmiu dni
# Zaatakowanie przez takie państw0 = - 100% produkcji na okres siedmiu dni

*Państwo najemne

# Wymagania: Ambasada poz 1
# Co najmniej 30 SM
# Co najmniej 100 Z
# Co najmniej 300 SL
# Państwo najemne może zostać zwerbowane przez każde inne państwo/sojusz za opłata, którą sama ustala
# Zaatakowanie takiego państwa (gdy nie zostały najęte) = - 30% produkcji na okres siedmiu dni
# Zaatakowanie przez takie państwo (gdy nie zostały najęte) = - 70% produkcji na okres siedmiu dni

*Zmiana charakteru państwa

# Zmiana charakteru państwa = -10 pkt PW
# Nie można stać się państwem neutralnym w czasie wojny lub w pierwszy dzień po odkryciu któregoś z przeciwników

*Kontrybucja

# Maksymalna ilośc zabrania prowincji = 50 % (gdy zostanie mniej niz 5 prowincji, mozna zaanektowac całosc), po zajeciu 50 % mozna podbijac je dalej jednak tylko w celu zrabowania surowców

*Wypowiedzenie wojny i pokój

# Od dziś trzeba wypowiedzieć wojnę wcześniej wojnęa po jej zakonczeniu zawrzeć pokój (pokój = 6 tur, kara za zaatakowanie w czasie pokoju - 100% zadowolenie, możliwosc buntu w państwie)

*Wojna

# wojna która trwa więcej niz 8 tur ma skutki takie jak głód (wyczerpanie wojną)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.reignorfall.fora.pl Strona Główna -> RoF Gra Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin